6 sundhedsapps du skal have på din mobil

Vil du gerne i form oven på en måske lidt for fed december måned, hjælper vi dig her i gang med disse seks sundhedsapps, som du kan hente ned på din mobil. Der er alt lige fra apps med træningsprogrammer til løbeapps og apps med madopskrifter.

Vi håber, at vi her kan inspirere og motivere dig til at gå et sundere 2017 i møde. Vi hepper på dig fra sidelinjen og sender en virtuel highfive i din retning, hvis du gennemfører dine sunde mål i det kommende år.

Endomondo

Hvis du gerne vil i gang med at løbe, cykle eller vandre, kan du med fordel hente Endomondo ned på din mobil. Med Endomondo er det nemt at måle og spore de ruter, du har bevæget dig, hvad enten du løber, cykler eller går.

Endomondo har også en stor social platform  , som gør det nemt for dig at dele dine resultater med dine venner eller udfordre dem for at se, hvem af jer der kan løbe længst. 

TV2 Mad

Savner du inspiration til aftensmaden, kan du også hente TV2 Mad ned på din telefon. Her er der opskrifter på både andesteg og brun sovs, men du kan altså også finde en masse sunde opskrifter, så du nemt og hurtigt kan lave lækre retter i køkkenet.

Bare fordi der er opskrifter på nogle af de mere usunde retter, betydet det ikke, at du behøver at lave dem. Så skal du bare træne det ekstra, når du er i dit lokale træningscenter.

Freeletics

Hvis du godt kan lide at træne, når du har lyst, og du ikke har så mange penge at købe dyrt træningsudstyr for, kan du også begynde at træne med din egen kropsvægt.

Det er en disciplin, som folkene bag Freeletics har specialiseret sig i, og følger du deres træningsprogrammer, garanterer de resultater der holder. Med denne app kan du spare udgifterne til din personlige træner.

C25K 

Hvis du ikke ligefrem er i dit livs form, og du gerne vil i gang igen, kan vi anbefale appen C25K. Den hjælper dig med at flytte dig fra sofaen til at løbe dine første fem kilometer.

Når man skal i gang med at træne, er det vigtigt, at man gør det rigtigt, så man ikke overbelaster sine led og muskler. Så får man bare skader og kommer ingen steder. Derfor kan det være en god idé at bruge et opstartsprogram som eksempelvis C25K.

DietBet

Tør du at stå ved dine mål med mere end bare ord, kan du også sætte penge på dine egne præstationer. Med DietBet kan du indgå væddemål om, hvorvidt du når dine sportslige mål eller ej.

Meld dig ind i en pulje, og nyd smagen af succes hvis du er en af dem, der holder ud og gennemfører. Gør du det, deler du puljens pengesum med de øvrige, der har klaret målet. Klarer du den ikke, har du tabt væddemålet og dermed dine penge. En rigtig god måde at motivere sig selv til at tabe sig

Daily Yoga

Sidst, men ikke mindst, vil vi også anbefale Daily Yoga til dig, der gerne vil træne på en lidt anderledes måde, og som ikke bare er på jagt efter et styrketræningsprogram eller en løbeapp.

Med Daily Yoga får du hver dag et lille træningsprogram til Yoga-øvelser, som du kan gå igennem, lige når du har lyst. Hvis du gerne vil supplere op, kan du eksempelvis prøve et hold som Pilates hos dit nærmeste træningscenter.

 

0 replies

Skriv en kommentar

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *