Pris/md: 79 -,

Tale: 10 timer

SMS/MMS: Fri

Data: 10 GB

5stars


Pris/md: 119 -,

Tale: 10 timer

SMS/MMS: Fri

Data: 30 GB

5stars


Pris/md: 129 -,

Tale: 16 timer

SMS/MMS: Fri

Data: 24 GB

5stars

Vi har samlet en stor oversigt over størstedelen af alle de danske teleselskaber, som er på markedet i dag. Du kan hurtigt danne dig et overblik i oversigten over, hvilket abonnement der passer bedst til dig med de helt rigtige specifikationer og ikke mindst med den rigtige pris.

Hvordan virker siden?

På Bedremobil.dk har du gratis muligheden for at sammenligne alt fra de forskellige mobiltelefoner til mobilabonnementer samt at finde de seneste nyheder inden for mobilverden. Hjemmesiden er bygget simpelt op, hvor vi har sat alle sammenligninger ind i en tabel, som gør det let for dig at danne et overblik over de forskellige muligheder samt, at finde frem til hvad der passer bedst til dit behov.

Med vores lette tabel kan du hurtigt danne et overblik over, hvor du får mest for penge – Og hvilket mobilabonnement som passer lige netop til dit behov,

Hvordan finder jeg det rette mobilabonnement?

For at kan finde frem til det helt rigtige mobilabonnement er det vigtigt, at du finder ud af hvilket behov du har. Sender du mange sms’er? Taler du meget i telefon? Bruger du meget data?

Det er de tre primære spørgsmål, som du skal stille dig selv når du skal ud og finde et nyt abonnement.

SMS

Problemet med at sende mange sms’er er i dag meget mindre end det var for bare 5-10 år siden. Det er nemlig blevet standard at der er fri sms med i langt de fleste abonnementer, så man betaler altså ikke pr. styk mere, som man gjorde før i tiden.

Derfor er dette punkt egentligt forholdsvis unødvendigt, men der findes dog enkelte udbydere der tilbyder abonnementer, hvor man betaler pr. sms man sender.

Derfor kan det være en god ide lige at have sine øjne åben når man er ved at vælge udbyder.

Fri tale eller ej

For mange mennesker kan det være svært at vurdere, om de har behov for at vælge en løsning med fri tale eller ej. Det er dog begyndt at have mindre indflydelse i valgsprocessen, da der ligesom med sms’er er begyndt at komme flere udbydere der tilbyder fri tale i alle deres abonnementer. Hvis der ikke er fri tale med i abonnementer er der typisk et forholdsvis højt antal timer inkluderet i prisen, og for de fleste mennesker er det derfor ikke nødvendigt med fri tale.

Langt størstedelen af alle udbydere har en service som gør, at man ringer gratis til folk med sammen udbydere, hvilket typisk er ens familie. Derfor er du altså sikker på at du altid kan ringe gratis til dine nærmeste i husstanden.

Data

Mængden af data i abonnementer er stærkt stigende og udbydere sætter løbende mængden op. Langt de fleste danskere tror at de brugere meget mere data end de rent faktisk gør, så derfor kan det være en god ide at finde ud af, hvor meget at man rent faktisk har behov for. Hvis du kun bruger dit data til tjekke mail, Facebook og læser nyheder på nettet, så burde du være dækket ind med 3-5 GB Data om måneden.

Ser du derimod mange videoer, spiller spil eller benytter tjeneste som Snapchat aktivt, så vil vi anbefale et abonnement med 10 eller mere GB data om måneden.

Ekstra ydelser i mobilabonnementer

En tendens som vi har set mere til i løbet af de seneste par år er, at mange udbydere tilbyder en ekstra service med som f.eks. adgang til musikstreaming.
Det kan f.eks. være Spotify som man får gratis premium til igennem sit mobilabonnement.

Hvis man i forvejen har en af de tjeneste abonnementet tilbyder, så kan det være en smart ide og se, om man samlet vil kunne spare noget ved at opsige streaming abonnementet for så, at genoptage det gennem dit mobilabonnement.

Prisen på dit mobilabonnement bliver måske en lille smule dyrere, men hvis din samlede udgift til de to ting så tilsvarende falder, så er det jo bare en bonus for dig.

Store ændringer i mobilmarkedet

Mobilmarkedet er et marked, som stadig er i rivende udvikling – Gennem de seneste par år har et mobilabonnement udviklet sig rigtig meget, og man får rigtig mange ekstra ting med et abonnement med i dag i forhold til før i tiden.
Før i tiden bestod et abonnement typisk af sms, mms og tale – Det gør det stadig, men de 3 ting er typisk til fri afbenyttelse, så det kun er data der er begrænset nu.

Så let skifter du mobilabonnement

Mange holder sig tit tilbage når de skal til at skifte mobilabonnement da de frygter, at det er utroligt svært. Der tager de fejl, da det typisk ikke kræver særlig meget arbejde for dig at skifte til en ny udbyder.
Den nye udbyder sørger nemlig for det meste af det – De sørger for at rykke dit gamle nummer over til din nye udbyder, samt at de kontakter dit gamle selskab og sørger for at du får lukket dit abonnement hos dem ned.

 

Det er en ting som er oplagt at spare penge på, og burde gennemgås cirka hver 12-24. måned. for at sikre at du for mest muligt for dine penge. Det er ligesom med forsikringer, der skal man også sørger for at tjekke sin forsikring engang i mellem for at sikre, at man får mest muligt for pengene og ikke betaler for meget. Vi har lavet en ganske simpel guide om, hvordan du skifter mobilabonnement.

 

  1. Vælg din nye mobiludbyder og mobilabonnement

Når du har fundet frem til hvilket abonnement og hvilken udbyder som du gerne vil have, så er det tid til at du skal bestille. Vi anbefaler at du kigger på vores tabel for at sammenligne de forskellige udbydere. Det giver dig det største overblik.

Når du har fundet det rette abonnement så bestiller du, og udfylder alle de nødvendige informationer, som du bliver bedt om under oprettelsen.

      2. Skal du have nyt nummer eller beholde dit gamle?

Under bestillingen har du muligheden for at vælge om du skal have nyt nummer, eller om du vil beholde dit gamle nummer.

Hvis du vælger at beholde dit gamle mobilnummer, så sørger din nye udbyder typisk for at flytte det over til dem samt, at opsige dit nuværende abonnement hos din gamle udbyder. – Du skal dog være opmærksom på, om du er under binding hos din nuværende udbyder, for så kommer du til at betale for to abonnementer indtil dit nuværende er udløbet, og du kun har dit nye.

 

  1. Skift sim kort

Nu burde alle ting mere eller mindre være i orden, og du vil inden længe modtage dit nye sim kort med posten. Det er lidt forskelligt hvornår, at man kan tage sit nye abonnement i brug – Men det passer typisk sammen med at det er cirka samme dag, som dit gamle det udløber. På den måde skal du ikke gå i en kortere eller længere periode uden, at have noget abonnement.

 

Nu er du klar til at bruge din telefon med dit nye mobilabonnement.