Vi har gjort det vil vores mission, at hjælpe dig med at finde frem til det mobilabonnement der passer bedst til dig. Vi sammenligner alle priserne på kryds og tværs af de forskellige mobilselskaber på markedet. Det gør det utroligt let for dig, at skabe dig et overblik over, hvilket selskab du skal vælge.

Vi har valgt at gøre det let for dig, at læse lidt om de forskellige selskaber. Derfor har vi laver én artikel om hver enkelt selskab, som giver dig den nødvendige baggrundsinformation. Det kan være en af de små ting, som gør det lettere for dig som forbrugere, at finde frem til det rette mobilabonnement.

 

Hvordan finder jeg det billigste mobilselskab

Vi vil selvfølgelig gerne have at du får det selskab og abonnement, som har den bedste løsning til lige netop dig. Vi ønsker dog også, at du får det til den bedste pris – Derfor har vi lavet prissammenligninger på vores abonnementer, så du hurtigt og overskueligt, kan finde frem til hvor det er billigst at få abonnement henne for dig. Der er rigtig mange forskellige faktorer, som spiller ind når man skal finde ud af, hvor det er billigst.

Rigtig mange selskaber er nemlig begyndt og give en masse ekstra ting med – som f.eks. musikstreamingstjenester. Hvis det er tjenester du måske alligevel betaler for i forvejen, eller har overvejet at få – Så kan det være værd at se om du kan få en samlet lavere pris ved at vælge et abonnement der er lidt dyrere, men tilgengæld giver dig adgang til disse ting. I stedet for at købe abonnement og streamingtjeneste hver for sig.

Gode råd til at spare penge på mobilabonnementet

Mange mennesker tror de har et langt større forbrug end de egentligt har – det betyder også, at de betaler for meget mere end de egentligt bruger. Hos de fleste udbydere kan man indeunder deres selvbetjeningspanel finde ud af, hvor meget data, timer og hvor mange sms’er man egentligt sender. På den måde kan du hurtigt og let finde ud af, hvad dit abonnement skal indeholde. Vi anbefaler du vælger et abonnement, hvor du har en buffer – hvis du en måned skulle bruge mere af en af tingene, end hvad du vil have gjort de andre måneder.

Bestil dit nye abonnement

Når du har fundet frem til dit nye abonnement ved at bruge vores tabel over mobilabonnementer her – Så er det tid til, at få det bestilt. Det er langt mere overskueligt end de fleste mennesker bare lige går og tror. Dit nye selskab søger nemlig for alt det praktiske, såsom at flytte dit nummer over til dem. Det eneste du lige skal huske at tjekke op på er din bindingsperiode hos dit nuværende selskab. Hvis du fornyligt er skiftet til det selskab, som du skifter hos kan du være bundet i op til 6 måneder, som privatperson. Det betyder at selvom du skifter til en ny udbyder, så vil du stadig skulle betale for det gamle abonnement i de resterende måneder i din bindingsperiode.

Hvis din bindingsperiode er lige ved at udløbe og det ikke er noget akut, så anbefaler vi at vente til den sidste måned med, at bestille dit nye abonnement så du ikke ender med at betale dobbelt.

Tjek dækningen

Det kan være svært at vide, hvordan dækningen hos de forskellige selskaber er ved dig. De fleste selskaber har heldigvis et såkaldt dækningskort på deres hjemmeside, som giver dig overblik over dækningen på din adresse og i de områder som du er meget i. Udover dette så anbefaler vi at du invitere en ved med det selskab du overvejer at skifte til på en kop kaffe, også tester dækningen via deres telefon.